

Schiphol en KLM ‘continu’ druk met nabrengen koffers na storing
SCHIPHOL (ANP) – Schiphol is ook zondag samen met luchtvaartmaatschappijen “continu” bezig om alle koffers die vrijdag op de luchthaven zijn achtergebleven na te brengen, zegt een woordvoerster. Een zegsvrouw van KLM meldt dat de vliegmaatschappij inmiddels “al de nodige koffers” heeft bezorgd en hier “dag en nacht volop aan wordt gewerkt”.
Schiphol kampte vrijdag met een technische storing in het bagagesysteem in vertrekhal 2. Daardoor zijn naar schatting van de luchthaven 20.000 koffers achtergebleven. Schiphol en KLM weten niet hoeveel koffers inmiddels zijn terugbezorgd, maar verwachten dat het nog “enkele” dagen duurt. “We doen er samen met luchtvaartmaatschappijen alles aan om zo snel mogelijk alle bagage bij de reizigers te krijgen”, zegt een woordvoerster van Schiphol.
De bagage uit vertrekhal 2 moest tijdens de storing handmatig worden ingevoerd, wat langer duurde. Daardoor kon niet alle bagage mee. Pas aan het einde van de middag meldde Schiphol dat de storing was opgelost. De precieze oorzaak bleef onduidelijk.
‘Erg vervelend’
“We vinden dit erg vervelend voor de reizigers die hierdoor worden geraakt”, liet de woordvoerster van Schiphol vrijdag weten. Op een dag als vrijdag verwerkt de luchthaven ongeveer 150.000 koffers.
Schiphol raadde reizigers vrijdag aan de onlinekanalen van hun luchtvaartmaatschappij in de gaten te houden voor meer informatie. KLM meldde die dag dat haar reizigers ook door de storing zijn gedupeerd.
Bron: ANP
Laatste nieuws





